Blijkens cijfers van brancheorganisatie Febiac waren de eveneens samengevoegde Golf/Golf Plus goed voor de tweede plek (7.564 orders) en Citroën C4/C4 Picasso voor de vijfde (6.270). Plek drie en vier waren voor de Peugeot 207 (7.413), respectievelijk Ford Fiësta (7.210 kopers).
De rest van de top-20 laat zien dat de Belgen – Walen én Vlamingen – een voorkeur hebben voor Franse en Duitse auto’s. De enige Japanner is de Nissan Qashqai, terwijl de Spaanse Seat Ibiza eigenlijk ook Duits is. Bovendien hebben drie van de vier verkochte top-twintig-auto’s een dieselmotor. Ook opvallend: er staat geen enkel model uit het A-segment in de Belgische verkooptop.
Het resultaat had nog veel beter geweest, als deze auto eruit zag als deze compositie foto die is getoond een jaar voor dat hij kwam. helaas is de werkelijke versie toch iets minder mooi uitgevallen.
ja ja je kunt insinueren wat je wilt; met die tellingen. Is de Audi A3 sportback/3 drs. ook dezelfde?Bij de VW tellen ze ook de Golf+ erbij.En ga zo maar door.’t Is alllemaal een kwestie van…politiek.
Zo hoorden we vandaag dat in tijden van crisis/paniek/noem-maar-op de Premier moest beslissen !
hahahahahahah
over politiek gesproken….
blijven lachen met de belgen 😉
Fons, heb jij niet ooit eens bij Mercedes gewerkt ? Ik was die man met dat jacht.