Autodata en A2SP starten nauwe samenwerking

Autodata produceert vanaf donderdag 11 maart Autodata Statistieken gevoed door de Business Statistieken van A2SP.

Erik van den Heuvel, commercieel directeur van Autodata zegt niet over één nacht ijs te zijn gegaan. "We hebben gekozen voor de Business Statistieken van A2SP, omdat de data correct en ongeëvenaard actueel zijn. Alle data wordt dagelijks ververst, waardoor de verschillende statistieken als zeer accuraat mogen worden bestempeld. De statistieken geven een actueel inzicht in de meest recente branchegegevens zoals nieuwe registraties, APK-realisatie en -score, verkoopcijfers van occasions en een overzicht van de bedrijfsvoorraad en statijden. Voor alle statistieken geldt dat deze worden getoond naar zelf te bepalen regio en natuurlijk het landelijk totaal. Bovendien worden er in de vorm van managementinformatie al enkele conclusies afgegeven. Het spreekt voor zich dat er op merk, model en zelfs op typeniveau wordt gerapporteerd." Volgens Van den Heuvel is er nauwelijks enige overlap tussen de klantenbestanden van beide dataleveranciers. "Wij zitten veelal bij de merkdealers en A2SP heeft een goede positie bij de universelen."

Naast Autodata Statistieken zal Autodata op zeer korte termijn ook RDW-diensten incorporeren in haar producten. Volledig in een one-stop-shop gedachte, taxeren – registreren – beheren, zal het online registreren in de bedrijfsvoorraad (ORB) en het tenaamstellen (TV) worden geïntegreerd.

Succesnummer Wheeler Delta, de advertentietool voor meerdere mediavormen, krijgt binnenkort een facelift. Wheeler Delta, in 2003 ontstaan uit een samenwerking met RDC en tot op de dag van vandaag gebruik makend van RDC-data, gaat over enkele maanden met een andere partner in zee. Autodata wilde nog niet zeggen met wie dit product opnieuw de markt in wordt gezet. Desgevraagd deelde commercieel directeur Erik van den Heuvel mee dat de ATS-samenwerking met RDC wel gecontinueerd wordt. "We hebben een lopend contract."

Maarten Slagtveld, verkoopmanager A2SP B.V.: "De samenwerking met Autodata betekent voor ons opnieuw een belangrijke uitbreiding van onze afzetmarkt voor zowel de statistische informatie als de RDW-diensten. In combinatie met RDW voordeelbundels zijn er al veel autobedrijven die genieten van de laagste tarieven van Nederland. Nu kunnen Autopdata-klanten daar ook gebruik van maken. Ik verwacht veel van deze samenwerking"

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Autodata en A2SP starten nauwe samenwerking - Automobielmanagement.nl

Autodata en A2SP starten nauwe samenwerking

Autodata produceert vanaf donderdag 11 maart Autodata Statistieken gevoed door de Business Statistieken van A2SP.

Erik van den Heuvel, commercieel directeur van Autodata zegt niet over één nacht ijs te zijn gegaan. "We hebben gekozen voor de Business Statistieken van A2SP, omdat de data correct en ongeëvenaard actueel zijn. Alle data wordt dagelijks ververst, waardoor de verschillende statistieken als zeer accuraat mogen worden bestempeld. De statistieken geven een actueel inzicht in de meest recente branchegegevens zoals nieuwe registraties, APK-realisatie en -score, verkoopcijfers van occasions en een overzicht van de bedrijfsvoorraad en statijden. Voor alle statistieken geldt dat deze worden getoond naar zelf te bepalen regio en natuurlijk het landelijk totaal. Bovendien worden er in de vorm van managementinformatie al enkele conclusies afgegeven. Het spreekt voor zich dat er op merk, model en zelfs op typeniveau wordt gerapporteerd." Volgens Van den Heuvel is er nauwelijks enige overlap tussen de klantenbestanden van beide dataleveranciers. "Wij zitten veelal bij de merkdealers en A2SP heeft een goede positie bij de universelen."

Naast Autodata Statistieken zal Autodata op zeer korte termijn ook RDW-diensten incorporeren in haar producten. Volledig in een one-stop-shop gedachte, taxeren – registreren – beheren, zal het online registreren in de bedrijfsvoorraad (ORB) en het tenaamstellen (TV) worden geïntegreerd.

Succesnummer Wheeler Delta, de advertentietool voor meerdere mediavormen, krijgt binnenkort een facelift. Wheeler Delta, in 2003 ontstaan uit een samenwerking met RDC en tot op de dag van vandaag gebruik makend van RDC-data, gaat over enkele maanden met een andere partner in zee. Autodata wilde nog niet zeggen met wie dit product opnieuw de markt in wordt gezet. Desgevraagd deelde commercieel directeur Erik van den Heuvel mee dat de ATS-samenwerking met RDC wel gecontinueerd wordt. "We hebben een lopend contract."

Maarten Slagtveld, verkoopmanager A2SP B.V.: "De samenwerking met Autodata betekent voor ons opnieuw een belangrijke uitbreiding van onze afzetmarkt voor zowel de statistische informatie als de RDW-diensten. In combinatie met RDW voordeelbundels zijn er al veel autobedrijven die genieten van de laagste tarieven van Nederland. Nu kunnen Autopdata-klanten daar ook gebruik van maken. Ik verwacht veel van deze samenwerking"

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding