BMW meest gerespecteerde automerk ter wereld

BMW is het meest gerespecteerde automerk ter wereld. Het Duitse merk staat zelfs op vier in de totale ranglijst, direct na Google, Sony en Walt Disney.

Dat blijkt uit een internationaal onderzoek in 32 verschillende landen door het Reputation Institute.

Daimler/Mercedes-Benz komt meteen na BMW op de vijfde plek van de lijst van meest gerespecteerde bedrijven ter wereld. Nog voor Apple. Volkswagen komt op negen, net na Ikea. Opmerkelijk is dat er slechts een Japans automerk in de top-28 staat. En dat is niet Lexus, en ook niet Toyota, maar Honda.

Alleen de 28 best beoordeelde bedrijven zijn in de lijst opgenomen (zie lijst hieronder).

Reputation Institute, met hoofdkantoor in New York, adviseert bedrijven in het werken aan hun reputatie en heeft vestigingen in dertig landen.

Het Amerikaanse tijdschrift Forbes vergelijkt het succes van BMW en Mercedes met dat van Ferrero, dat zijn merk ook in luxe verpakt. De Italiaanse chocoladebonbonmaker Ferrero verpakt elke bonbon apart in een gouden wikkel.

 

zie

www.forbes.com/2010/05/23/apple-google-sony-cmo-network-global-reputable-companies.html

en

www.reputationinstitute.com

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

BMW meest gerespecteerde automerk ter wereld - Automobielmanagement.nl

BMW meest gerespecteerde automerk ter wereld

BMW is het meest gerespecteerde automerk ter wereld. Het Duitse merk staat zelfs op vier in de totale ranglijst, direct na Google, Sony en Walt Disney.

Dat blijkt uit een internationaal onderzoek in 32 verschillende landen door het Reputation Institute.

Daimler/Mercedes-Benz komt meteen na BMW op de vijfde plek van de lijst van meest gerespecteerde bedrijven ter wereld. Nog voor Apple. Volkswagen komt op negen, net na Ikea. Opmerkelijk is dat er slechts een Japans automerk in de top-28 staat. En dat is niet Lexus, en ook niet Toyota, maar Honda.

Alleen de 28 best beoordeelde bedrijven zijn in de lijst opgenomen (zie lijst hieronder).

Reputation Institute, met hoofdkantoor in New York, adviseert bedrijven in het werken aan hun reputatie en heeft vestigingen in dertig landen.

Het Amerikaanse tijdschrift Forbes vergelijkt het succes van BMW en Mercedes met dat van Ferrero, dat zijn merk ook in luxe verpakt. De Italiaanse chocoladebonbonmaker Ferrero verpakt elke bonbon apart in een gouden wikkel.

 

zie

www.forbes.com/2010/05/23/apple-google-sony-cmo-network-global-reputable-companies.html

en

www.reputationinstitute.com

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding