In het afgelopen jaar werden via de site zoveel auto’s verkocht dat de totale waarde ervan ruim 29 miljard euro was. Dat was 2,4 miljard (negen procent) euro meer dan in het jaar 2008. De getallen komen voort uit een nieuwe analyse van marktonderzoeker GfK Nürnberg, zo stelt mobile.de, dochteronderneming van eBay. De Duitse autohandelaren zouden in het afgelopen jaar 39 procent van hun handel in occasions via mobile.de hebben gerealiseerd en de totale waarde van de verhandelde auto’s was 83 miljard euro.

Ondertussen is het aandeel van de export van auto’s zeer groot. Volgens de studie van GfK ging in het afgelopen jaar een kwart van de verkopen via mobile.de naar het buitenland. Het grootste deel naar Polen (20 procent), Rusland (14), Roemenië (11), Frankrijk (6) en Tsjechië (6 procent). Mobile exploiteert een website in vijf landen: Duitsland, Frankrijk, Italië, Roemenië en Polen.

Volgens Martin Tschopp, de manager van mobile.international, overheerst nog steeds de occasion en niet de nieuwe auto als het gaat om verkoop via internet. Maar in de komende jaren zal de bereidheid bij kopers om via internet een nieuwe auto aan te schaffen, toenemen. Naar eigen opgave genereert mobile.de meer als zestig miljoen bezoekers per maand. Men heeft 1,4 miljoen auto’s in het bestand. "Elke tien seconden wordt er een auto via mobile.de verkocht", aldus Tschopp in Automobilwoche.