Het bereiken van de mijlpaal werd gevierd met de feestelijke overhandiging van de auto en werd bijgewoond door de raad van bestuur van Audi AG en de partners van het eerste uur FAW, First Automobile Works. Er waren zevenduizend(!) gasten uitgenodigd. Audi-baas Rupert Stadler zei bij de plechtigheid dat Audi het eerste premium merk was in China en nog steeds ongeslagen markleider is in dit segment. Van de verkochte auto’s komen er 950 duizend uit de fabriek in Changchun. De andere vijftigduizend zijn in China geïmporteerd. In de eerste negen maanden van dit jaar bereikte Audi met de verkoop in China van 175 duizend auto’s een nieuw record. Stadler verwacht de tweede miljoen eenheden al binnen de komende drie jaar te bereiken.

Audi startte in 1988 in een licentieovereenkomst met FAW met de assemblage van de Audi 100. In 1995 tekenden Volkswagen AG en FAW een letter of intend voor de integratie van de Audi-productie in het samenwerkingsverband. Een jaar later rolde de eerste Audi 200 uit de fabriek. In 200 werd de eerste verlengde A6L op de markt gebracht, gevolgd door de A4L in 2009.