In de afgelopen maand werden in China daarmee 1,7 miljoen auto’s  verkocht.  Over de eerste elf maanden van dit jaar werden er in China na 16,4 miljoen auto’s aan de man gebracht, een groei van 34 procent, waarmee de 18 miljoen voor het hele jaar dus zeker binnen bereik is gekomen.

Volgens de organisatie van autofabrikanten is die sterke groei deels te danken aan de komende verhogingen van de kentekenrechten in veel steden die de autokopers voor willen zijn. De CAAM denkt dan ook dat de markt begin volgend jaar weliswaar zal afkoelen maar nog wel altijd een duidelijke groei zal vertonen. De organisatie denkt er van uit de kunnen gaan in 2011 op 20 miljoen nieuwe auto’s uit te komen. Uit de onderverdeling van de organisatie blijkt verder dat Chinese fabrikanten dit jaar tot nu toe een marktaandeel hebben van iets meer dan 45 procent. Zij worden op afstand gevolgd door de Japanse merken met een kleine 20 procent en daarna de Duitsers met 4,5 procent.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding