Het succes schuilt vooral in het innovatieve en duurzame modellengamma, zegt het grootste merk van de VW Groep. Mede dankzij de introductie van de nieuwe Touran, Sharan, Touareg en Passat heeft Volkswagen zijn marktaandeel verder versterkt.

Het merk Volkswagen groeide in 2010 sterk op belangrijke markten als China, de VS, Rusland en India. In China (inclusief Hong Kong) leverde Volkswagen voor het eerst meer dan anderhalf miljoen auto’s in een vol jaar af (+ 35,5 procent ten opzichte van 2009). Ook in de Verenigde Staten kende het merk een sterke groei. Het aantal afleveringen steeg naar bijna 257 duizend (+20,3 procent). De complete regio Noord-Amerika was goed voor ruim 406 duizend afleveringen tegen bijna 345 duizend in 2009 (+17,9 procent). In Zuid-Amerika werden in 2010 756.500 nieuwe Volkswagens op kenteken gezet, een groei van 2,9 procent ten opzichte van 2009. In Rusland presteerde Volkswagen eveneens bijzonder goed door in totaal nagenoeg 59 duizend auto’s af te leveren (+ 49,1 procent). In India groeide het aantal verkopen van Volkswagen Personenwagens met meer dan een factor 10. Het jaar 2010 werd op deze groeimarkt afgesloten met ruim dertigduizend afleveringen (2009 nog geen drieduizend).
Volkswagen Personenwagens was in 2010 zeer succesvol in de regio Azië/Pacific. Hier werden in totaal 1,65 miljoen auto’s afgeleverd (2009: 1,20 miljoen, +37,6 procent). In Europa bleven de Volkswagen-verkopen nagenoeg gelijk met 1,55 miljoen exemplaren (2009: 1,56 miljoen, -1,2 procent). De totale Europese markt kromp in 2010 met 2,5 procent dus deed Volkswagen het beter dan de markt als geheel. Het merk verstevigde zodoende zijn marktaandeel.