Microcar in 2010 marktleider brommobielen

Afgelopen jaar is de markt voor brommobielen aanzienlijk gedaald maar ondanks dat heeft Microcar het jaar op de eerste positie afgesloten. In 2010 werden in 382 Microcars verkocht, goed voor bijna een derde deel van de markt.

Als oorzaak voor de dalende tendens voert commercieel manager Rene Hoogeveen van G.M.S. & Import, de importeur van Microcar in Nederland, twee redenen aan: "In 2010 is het praktijkexamen voor brommobielen ingevoerd. Hierdoor is de daling in verkopen in versneld tempo ingezet omdat de traditioneel grote doelgroep van senioren die nooit enig rijbewijs hebben gehad hierdoor afzag van de aanschaf. Die verkoopdaling wordt (nu nog) niet gecompenseerd door consumenten die stoppen met autorijden en voor lokaal vervoer de auto inruilen voor een brommobiel." De Nederlandse Microcar-importeur verwacht overigens wel dat op de korte en middenlange termijn de verkoop van brommobielen weer zal toenemen. Hoogeveen: "Door de verdergaande vergrijzing van onze samenleving verwachten wij op termijn toch weer een stijgende lijn.

 

Daarbij zal de recent geïntroduceerde New M.GO met ‘stille en trillingsvrije DCI common-rail motor’ van Lombardini een belangrijke rol spelen. De basisversie is leverbaar voor tienduizend euro. Nog een troef van Microcar is de elektrische uitvoering van de M.GO, die op korte termijn zal worden geïntroduceerd. Hiermee speelt het brommobielmerk in op de trend van zuinige, milieuvriendelijke voertuigen die gebruik maken van elektriciteit als energiebron.

Microcar in 2010 marktleider brommobielen - Automobielmanagement.nl

Microcar in 2010 marktleider brommobielen

Afgelopen jaar is de markt voor brommobielen aanzienlijk gedaald maar ondanks dat heeft Microcar het jaar op de eerste positie afgesloten. In 2010 werden in 382 Microcars verkocht, goed voor bijna een derde deel van de markt.

Als oorzaak voor de dalende tendens voert commercieel manager Rene Hoogeveen van G.M.S. & Import, de importeur van Microcar in Nederland, twee redenen aan: "In 2010 is het praktijkexamen voor brommobielen ingevoerd. Hierdoor is de daling in verkopen in versneld tempo ingezet omdat de traditioneel grote doelgroep van senioren die nooit enig rijbewijs hebben gehad hierdoor afzag van de aanschaf. Die verkoopdaling wordt (nu nog) niet gecompenseerd door consumenten die stoppen met autorijden en voor lokaal vervoer de auto inruilen voor een brommobiel." De Nederlandse Microcar-importeur verwacht overigens wel dat op de korte en middenlange termijn de verkoop van brommobielen weer zal toenemen. Hoogeveen: "Door de verdergaande vergrijzing van onze samenleving verwachten wij op termijn toch weer een stijgende lijn.

 

Daarbij zal de recent geïntroduceerde New M.GO met ‘stille en trillingsvrije DCI common-rail motor’ van Lombardini een belangrijke rol spelen. De basisversie is leverbaar voor tienduizend euro. Nog een troef van Microcar is de elektrische uitvoering van de M.GO, die op korte termijn zal worden geïntroduceerd. Hiermee speelt het brommobielmerk in op de trend van zuinige, milieuvriendelijke voertuigen die gebruik maken van elektriciteit als energiebron.