Audi A1 doet honderdduizend stuks

Audi produceerde in Brussel inmiddels honderdduizend stuks van de kleine A1.

De productie van het honderdduizendste exemplaar gaat dan ook niet onopgemerkt voorbij. Audi heeft er ruim een jaar over gedaan om deze mijlpaal te bereiken. Koning Albert van België maakte in zijn agenda tijd vrij om bij de geboorte van de honderdduizendste A1 aanwezig te zijn. De kleine Audi rolt namelijk niet in Duitsland, Hongarije en Spanje van de band maar in Brussel. De Belgische hoofdstad is zo verzekerd van flink wat werkgelegenheid. Audi heeft sinds de overname van de Volkswagen fabriek in 2007 afgerond 300 miljoen euro in de faciliteit geïnvesteerd.

Maar, is de A1 echt een groot succes? De productie van honderdduizend exemplaren in afgerond een jaar tijd is beslist niet slecht want Alfa Romeo, Lancia en Saab hebben daar met hun complete gamma de handen vol aan. Maar honderdduizend geproduceerde exemplaren zijn nog geen honderdduizend verkopen en precies daar zit de pijn. Duitse media berichten regelmatig dat de dealers volgestopt worden met exemplaren die zonder al te veel succes staan te wachten op een koper. Het is dan ook een veeg teken dat Audi geen verkoopaantallen meldt en dat de levertijden in vergelijking met andere modellen van het merk erg mee lijken te vallen. Wellicht gaat de eind dit jaar te introduceren Sportback of de S1 (die voor 2012 op het programma staat) er verandering in brengen.

Audi A1 doet honderdduizend stuks - Automobielmanagement.nl

Audi A1 doet honderdduizend stuks

Audi produceerde in Brussel inmiddels honderdduizend stuks van de kleine A1.

De productie van het honderdduizendste exemplaar gaat dan ook niet onopgemerkt voorbij. Audi heeft er ruim een jaar over gedaan om deze mijlpaal te bereiken. Koning Albert van België maakte in zijn agenda tijd vrij om bij de geboorte van de honderdduizendste A1 aanwezig te zijn. De kleine Audi rolt namelijk niet in Duitsland, Hongarije en Spanje van de band maar in Brussel. De Belgische hoofdstad is zo verzekerd van flink wat werkgelegenheid. Audi heeft sinds de overname van de Volkswagen fabriek in 2007 afgerond 300 miljoen euro in de faciliteit geïnvesteerd.

Maar, is de A1 echt een groot succes? De productie van honderdduizend exemplaren in afgerond een jaar tijd is beslist niet slecht want Alfa Romeo, Lancia en Saab hebben daar met hun complete gamma de handen vol aan. Maar honderdduizend geproduceerde exemplaren zijn nog geen honderdduizend verkopen en precies daar zit de pijn. Duitse media berichten regelmatig dat de dealers volgestopt worden met exemplaren die zonder al te veel succes staan te wachten op een koper. Het is dan ook een veeg teken dat Audi geen verkoopaantallen meldt en dat de levertijden in vergelijking met andere modellen van het merk erg mee lijken te vallen. Wellicht gaat de eind dit jaar te introduceren Sportback of de S1 (die voor 2012 op het programma staat) er verandering in brengen.