"Dit was de meest succesvolle maand juli die we ooit gehad hebben’’, weet de topman voor sales en marketing Ian Robertson.

De groei lijkt echter ook bij de Duitsers wel wat af te zwakken, want over de eerste zeven maanden van dit jaar gerekend kwam de toename nog op 17,9 procent uit. Hoewel de Verenigde Staten en China het nog steeds goed doen met groeicijfers van resp. 11,7 en ruim 36 procent, moet BMW nu op de belangrijkste Duitse thuismarkt gas terug nemen. Daar werden in de afgelopen maand ruim 23 duizend nieuwe BMW’s, Mini en Rolls-Royces verkocht, vrijwel even veel als een jaar eerder. BMW schrijft dat toe aan de lopende veranderingen in de modellenreeksen, zoals het overstappen van de eerste naar de twee generatie in de BMW 1-Serie.

Wat de merken betreft doet Mini het met een groei van ruim tien procent beter dan BMW zelf, dat op 7,1 procent blijft steken. Binnen BMW doet vooral de X3 het goed met bijna een verdubbeling van de verkoopcijfers. De cijfers van Rolls-Royce worden niet per maand maar per kwartaal bekendgemaakt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding