Autobiz geeft inzicht concurrentiepositie occasions

Het Franse bureau Autobiz biedt een oplossing waarmee in de occasionmarkt volledig open ligt. De eerste Nederlandse importeurs gaan binnenkort met tools aan de slag om overzicht van (de kwaliteit van) bedrijfsvoorraden te krijgen.

In de Nederlandse autowereld is al wel heel veel cijfermateriaal bekend maar wat tot dusver nog ontbrak, is de vergelijking op occasiongebied tussen het ene autobedrijf en het andere, de benchmark dus. Autobiz claimt hiervoor de oplossing te hebben. Inmiddels brengt Autobiz binnen de grootste autolanden van Europa en Noord- en Zuid-Amerika de occasionsituatie in beeld. Ook in Nederland is men al enige tijd actief. Men heeft nu een afgeleid product voor importeurs en dealerholdings dat inzicht geeft in de kwantiteit maar vooral ook de kwaliteit van de vertoningen op het net."Van iedere bedrijfsvoorraad kan de kwaliteit genadeloos wordt vastgesteld. Wat zijn de marketingscores van de auto’s, hoe verhouden zich de prijzen tot de markt, wat is de opbouw van de statijd en wat is de courantheid van de aangeboden auto’s? Alles gebeurt op basis van harde data. Want het internet bepaalt de werkelijkheid", ldus manager Emmanuel Labi van Autobiz. De Autobiz-tools zullen binnenkort bij de eerste Nederlandse importeurs worden geïmplementeerd. Autobiz wordt in Nederland vertegenwoordigd door Aumacon in Leiden.

 

 

Autobiz geeft inzicht concurrentiepositie occasions - Automobielmanagement.nl

Autobiz geeft inzicht concurrentiepositie occasions

Het Franse bureau Autobiz biedt een oplossing waarmee in de occasionmarkt volledig open ligt. De eerste Nederlandse importeurs gaan binnenkort met tools aan de slag om overzicht van (de kwaliteit van) bedrijfsvoorraden te krijgen.

In de Nederlandse autowereld is al wel heel veel cijfermateriaal bekend maar wat tot dusver nog ontbrak, is de vergelijking op occasiongebied tussen het ene autobedrijf en het andere, de benchmark dus. Autobiz claimt hiervoor de oplossing te hebben. Inmiddels brengt Autobiz binnen de grootste autolanden van Europa en Noord- en Zuid-Amerika de occasionsituatie in beeld. Ook in Nederland is men al enige tijd actief. Men heeft nu een afgeleid product voor importeurs en dealerholdings dat inzicht geeft in de kwantiteit maar vooral ook de kwaliteit van de vertoningen op het net."Van iedere bedrijfsvoorraad kan de kwaliteit genadeloos wordt vastgesteld. Wat zijn de marketingscores van de auto’s, hoe verhouden zich de prijzen tot de markt, wat is de opbouw van de statijd en wat is de courantheid van de aangeboden auto’s? Alles gebeurt op basis van harde data. Want het internet bepaalt de werkelijkheid", ldus manager Emmanuel Labi van Autobiz. De Autobiz-tools zullen binnenkort bij de eerste Nederlandse importeurs worden geïmplementeerd. Autobiz wordt in Nederland vertegenwoordigd door Aumacon in Leiden.