Tegen het einde van dit jaar zal het merk Volkswagen in Duitsland een marktaandeel hebben bereikt van 21,9 procent en bovendien de drie bestverkochte modellen leveren. De VW Golf staat concurrentieloos bovenaan, gevolgd door de Passat en de Polo. Pas in vierde positie volgt de Astra van Opel, dat volledig kansloos is zich voor het einde van het jaar nog hogerop te werken.  Dat en meer concludeert de nieuwste marktanalyse van CAR.

Voor de directeur ervan, de bekende professor Ferdinand Dudenhöffer,  heeft de Volkswagen Groep met zijn merken een vorm van marktoverheersing bereikt. De Volkswagen Groep zal cumulatief op een marktaandeel van 37 procent uitkomen en volgend op veertig procent. De tweede plaats wordt niet meer ingenomen door Opel maar door Mercedes, maar de afstand met Volkswagen is werkelijk reusachtig.  In Duitsland komt 21,9 procent van de nieuwe auto’s dus van Volkswagen. Met 8,8 procent haalt Mercedes plaats 2 en Opel komt met 8,1 procent op derde plaats. (bron: motorzeitung)