Slimme koppen hebben berekend dat er daarmee in al die jaren elke 40 seconde een nieuwe Corolla bij een dealer is weggereden. De Corolla is inmiddels ook al toe aan zijn tiende generatie en wordt tegenwoordig behalve in Japan zelf ook in dertien andere landen ter wereld gebouwd. Voorheen hoorde daar ook de Verenigde Staten bij maar daar heeft Toyota de productie van de Corolla twee jaar geleden stil gezet.

Met z’n 37,5 miljoen heeft het Japanse model inmiddels de F-serie van Ford ruim ingehaald. Bij dat al uit 1948 daterende maar nog altijd gevoerde model staat de teller rond de 35 miljoen waarmee die F-serie wel de best verkochte ‘truck’ blijft. Derde op de lijst is een veel jonger model, de VW Golf die voor het eerst in 1974 op de weg kwam en inmiddels 27,5 miljoen keer is verkocht. Opvallend genoeg komt één van de bekende succesnummers, de VW Kever, met 23,5 miljoen pas op de vierde plaats. Dat is dan wel één van de oudste modellen op de lijst, want de traditionele Kever werd gebouwd van 1933 tot 2003, zeventig jaren lang dus.

Nog veel ouder is de T-Ford – ‘elke kleur is goed als het maar zwart is’ – die van 1908 tot 1927 van de toen al lopende band rolde en in het voor die tijd enorme aantal van 16,5 miljoen exemplaren is verkocht. Eigenlijk is het succes van de T-Ford daarmee veel groter dan van de Toyota Corolla omdat er in die tijd vele malen minder auto’s rond reden. De T-Ford haalt daarmee de achtste notering en wordt nog voorafgegaan door haar veel jongere zusje Escort en door de Honda Civic. De plaatsen negen en tien op de lijst van best verkochte auto’s aller tijden zijn voor nog een VW, de Passat, en de Chevy Impala. (bron: Automobiel Management)