Dit blijkt uit cijfers van Global Automotive Consultancy  van Rob Henneveld.  Dit bedrijf organiseert samen met ExpoMotion op  22 maart het Remarketing Event 2012. Tijdens dit congres zullen meer cijfers over de Nederlandse occasionmarkt worden gemeld en toegelicht. Bovendien zal blijken wat dit betekent voor de werkgelegenheid  in de sector.  Het congres staat in het teken van transparantie want onder invloed van het internet verandert de gebruikte-automarkt continu en wordt het leveren van méér transparantie een essentiële toegevoegde waarde. Vraag is echter of de occasionsector er klaar voor is.  "In 2011 was de voorraadtijd van occasions bij de Nederlandse merkdealers 115 dagen, bij universele autobedrijven 138 dagen. Hoe ligt dat in de ons omringende landen? En wat speelt er bij de consument als het gaat om de aankoop van een gebruikte auto?  Dergelijke vragen en allerlei cijfers gaan we delen met de bezoekers van het congres", meldt Patrick van Tilburg van ExpoMotion. Deelname aan het Remarketing Event 2012 is voorbehouden aan mensen die in de branche werken. Aanmelden kan via www.remarketingevent.nl.