De dienst ging afgelopen december van start. In de voorbije 4 maanden zijn er 1.400 offertes uitgeschreven. ANWB werkt samen met Nieuweautokopen.nl voor de service. Men vindt de eerste verkoopresultaten bemoedigend, gezien de relatieve onbekendheid van de dienst en de aarzeling bij de consument om via internet een auto aan te schaffen. Dat lang niet iedereen die een offerte aanvroeg tot aankoop is overgegaan, vindt de ANWB geen ramp: men betaalt 20 euro voor een offerteaanvraag dus er zijn sowieso inkomsten voor de automobilistenclub.

Indien overgegaan wordt tot aanschaf van een auto, krijgt men de offertekosten overigens teruggestort. De gemiddelde aanschafprijs was 16.500 euro met door de bank genomen een korting van 8 procent. Voor de Kia Rio werden de meeste offertes aangevraagd, gevolgd door de Ford Fiesta, de Kia Picanto, de Ford Ka en de Renault Twingo. Hieruit kan afgeleid worden dat deze modellen/merken vooral op prijs worden gekocht en dat er van een ‘emotionele’ binding met het merk die de kortinggevoeligheid kan verlagen, geen sprake is.