Tegenover de tamelijk stabiele occasionverkoop bij de autobedrijven staat een grillige C2C-markt. De handel tussen de professionals (B2B) moest in november zelfs een zware terugslag incasseren. Dit blijkt uit cijfers van VWE uit Heerhugowaard, bewerkt door Aumacon.

Particulieren (C2C) verkochten in november slechts 54.806 occasions aan elkaar, tegenover 58.671 stuks in november 2011, een daling van 6,6 procent. Daarmee werd november ook in absoluut volume de meest inactieve maand van dit jaar voor dit segment. De onderlinge professionele handel (B2B) deed in november 65.894 stuks tegenover 77.316 in november vorig jaar, een daling van 14,8 procent.

Opgeteld over elf maanden van dit jaar staan alle drie segmenten op verlies. De gezamenlijke autobedrijven (B2C) leveren het minst in, zij noteerden dit jaar al 969.682 verkochte occasions, tegenover 982.084 stuks in de periode januari tot en met november van 2011 – een daling van 1,3 procent. Het C2C-segment staat dit jaar inmiddels op een achterstand van 3,2 procent, de B2B-handel boekt dit jaar de grootste terugval: min 6,6 procent. Meer cijfers

Op disndag 4 december is de Driving Business Aftermarket Event georganiseerd met als speciaal aandachtpunt de occasion. U kunt hier de presentaties van alle sprekers downloaden.  

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding