Bestelautoverkoop februari: -21,3%

De verkoop van nieuwe bestelauto’s is in februari uitgekomen op 4.165 stuks; 21,3 procent minder dan in februari 2012, toen er 5.291 nieuwe bestelauto’s werden afgeleverd. Ook in januari werd al een terugval van 19,6 procent genoteerd.

Dit blijkt uit cijfers van RDC. De ontwikkeling in de eerste maanden van dit jaar komt overeen met de resultaten van het vierde kwartaal van 2012 toen de afzet al met 18,5 procent daalde. Voor geheel 2013 gaat AUMACON vooralsnog uit van 50 duizend bestelauto’s. Vorig jaar werden er nog 56.577 nieuwe bestelauto’s verkocht, twee duizend minder dan in 2011.

Meer cijfers.

De beide topmerken in deze sector – Volkswagen en Mercedes-Benz – verloren beide terrein; Volkswagen hield de schade beperkt tot een daling van 7,7 procent, Mercedes-Benz verloor maar liefst 33,6 procent aan volume. De nieuwe nummer drie – Peugeot – loopt door een terugvan van slechts 0,4 procent weer iets in op de koplopers. Renault (-45,4%) kreeg op haar beurt een zware klap te verduren. Als enige onder de gekende merken deed Citroën het beter in de eerste twee maanden: +6,9 procent. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Bestelautoverkoop februari: -21,3% - Automobielmanagement.nl

Bestelautoverkoop februari: -21,3%

De verkoop van nieuwe bestelauto’s is in februari uitgekomen op 4.165 stuks; 21,3 procent minder dan in februari 2012, toen er 5.291 nieuwe bestelauto’s werden afgeleverd. Ook in januari werd al een terugval van 19,6 procent genoteerd.

Dit blijkt uit cijfers van RDC. De ontwikkeling in de eerste maanden van dit jaar komt overeen met de resultaten van het vierde kwartaal van 2012 toen de afzet al met 18,5 procent daalde. Voor geheel 2013 gaat AUMACON vooralsnog uit van 50 duizend bestelauto’s. Vorig jaar werden er nog 56.577 nieuwe bestelauto’s verkocht, twee duizend minder dan in 2011.

Meer cijfers.

De beide topmerken in deze sector – Volkswagen en Mercedes-Benz – verloren beide terrein; Volkswagen hield de schade beperkt tot een daling van 7,7 procent, Mercedes-Benz verloor maar liefst 33,6 procent aan volume. De nieuwe nummer drie – Peugeot – loopt door een terugvan van slechts 0,4 procent weer iets in op de koplopers. Renault (-45,4%) kreeg op haar beurt een zware klap te verduren. Als enige onder de gekende merken deed Citroën het beter in de eerste twee maanden: +6,9 procent. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding