Bijna alle merken zagen hun verkopen vorige maand teruglopen. Onder de merken met een marktaandeel van meer dan 5 procent viel vooral de daling bij de Duitse grootmachten Volkswagen en Opel op. Met 42.875 nieuwe voertuigen werden er bijna 15 procent minder Volkswagens op kenteken gezet dan in februari 2012. Opel leverde met 13.536 registraties ruim 21 procent minder nieuwe auto’s dan een jaar eerder.

Mercedes zag de verkopen vorige maand met 9 procent dalen, maar was met een marktaandeel van 8,8 procent na Volkswagen nog altijd het meest verkochte merk in de grootste automarkt van Europa. Bij nummer drie Audi zakte de verkoop met ruim 5 procent in. Nummer vier BMW hield de daling beperkt tot 0,5 procent.

In totaal werden vorige maand in Duitsland 200.683 auto’s op kenteken gezet. Japanse merken deden het daarbij goed. Toyota verkocht ruim 14 procent meer auto’s dan een jaar eerder. Bij Mazda en Honda namen de verkopen met ruim 6 procent toe.