Autoverkoop België laat in februari wederom stijging zien

Tijdens de maand februari werden in België 45.400 nieuwe personenauto’s op kenteken gezet. Dat betekende een stijging met 3,9 procent tegenover dezelfde maand vorig jaar.

Dat blijkt uit cijfers van de sectorfederatie Febiac en de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer. Daarmee kent de Belgische autosector voor de tweede maand op rij een stijging. In januari kon namelijk al een groei van 13,3 procent worden opgetekend. De relatief beperkte stijging tijdens februari kan volgens Febiac gedeeltelijk worden verklaard door het feit dat dezelfde maand in 2012 één werkdag meer telde. Over de eerste 2 maanden is er sprake van een toename met 8,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, maar toen ondervond de autoverkoop een weerslag van de afschaffing van de zogeheten ecopremies. De meest verkochte automerken tijdens de maand februari waren Volkswagen, Citroën, Peugeot, Renault en Opel. Daarna volgen de drie Duitse premiummerken BMW, Audi en Mercedes-Benz. Ford staat normaliter ook hoog genoteerd, maar is nu door de aangekondigde sluiting van de fabriek in Genk de gebeten hond.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Autoverkoop België laat in februari wederom stijging zien - Automobielmanagement.nl

Autoverkoop België laat in februari wederom stijging zien

Tijdens de maand februari werden in België 45.400 nieuwe personenauto’s op kenteken gezet. Dat betekende een stijging met 3,9 procent tegenover dezelfde maand vorig jaar.

Dat blijkt uit cijfers van de sectorfederatie Febiac en de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer. Daarmee kent de Belgische autosector voor de tweede maand op rij een stijging. In januari kon namelijk al een groei van 13,3 procent worden opgetekend. De relatief beperkte stijging tijdens februari kan volgens Febiac gedeeltelijk worden verklaard door het feit dat dezelfde maand in 2012 één werkdag meer telde. Over de eerste 2 maanden is er sprake van een toename met 8,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, maar toen ondervond de autoverkoop een weerslag van de afschaffing van de zogeheten ecopremies. De meest verkochte automerken tijdens de maand februari waren Volkswagen, Citroën, Peugeot, Renault en Opel. Daarna volgen de drie Duitse premiummerken BMW, Audi en Mercedes-Benz. Ford staat normaliter ook hoog genoteerd, maar is nu door de aangekondigde sluiting van de fabriek in Genk de gebeten hond.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding