Auto blijft heilig: mobiel wijkt voor auto

Ondanks de economische crisis doet 67% van de autobezitters de auto onder geen beding weg. Maar liefst 77% geeft aan liever de mobiel weg te doen dan de auto aan de kant te zetten.

Dat blijkt uit recent onderzoek dat Team Vier in opdracht van Allsecur autoverzekeringen heeft uitgevoerd.

We houden onze hand op de knip, maar toch denkt tweederde van de Nederlanders niet aan het wegdoen van de dure auto. De resultaten van het online onderzoek geven bijzondere inzichten. Respondenten buiten de Randstad hechten zich nog meer aan hun auto (74%) in vergelijking met de Randstedelingen (56%).

Johan Van den Neste, marketing manager bij Allsecur kijkt op van de uitkomsten van het onderzoek: "Bij de vraag ‘Wat zou je eerder wegdoen of laten?’ komt de auto als zeer belangrijk naar voren. Naast de mobiel wordt een avond uit eten liever overgeslagen (86%), zelfs de vaatwasser moet het ontgelden (84%) en men gaat dan liever niet met vakantie (71%). Dit vind ik opvallend aangezien de smartphone niet meer weg te denken is uit de maatschappij. De vrijheid die een auto met zich meebrengt blijkt toch voorop te staan." Het belang van de mobiele telefoon verschilt wel per leeftijdsklasse: 67% van de jongeren (( 35 jaar) levert liever de mobiel in dan de auto, van de 35 – 50 jarigen geeft 75% de mobiel op en de ouderen () 50 jaar) leveren het liefst hun mobiel in en niet hun auto: 84%.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Auto blijft heilig: mobiel wijkt voor auto - Automobielmanagement.nl

Auto blijft heilig: mobiel wijkt voor auto

Ondanks de economische crisis doet 67% van de autobezitters de auto onder geen beding weg. Maar liefst 77% geeft aan liever de mobiel weg te doen dan de auto aan de kant te zetten.

Dat blijkt uit recent onderzoek dat Team Vier in opdracht van Allsecur autoverzekeringen heeft uitgevoerd.

We houden onze hand op de knip, maar toch denkt tweederde van de Nederlanders niet aan het wegdoen van de dure auto. De resultaten van het online onderzoek geven bijzondere inzichten. Respondenten buiten de Randstad hechten zich nog meer aan hun auto (74%) in vergelijking met de Randstedelingen (56%).

Johan Van den Neste, marketing manager bij Allsecur kijkt op van de uitkomsten van het onderzoek: "Bij de vraag ‘Wat zou je eerder wegdoen of laten?’ komt de auto als zeer belangrijk naar voren. Naast de mobiel wordt een avond uit eten liever overgeslagen (86%), zelfs de vaatwasser moet het ontgelden (84%) en men gaat dan liever niet met vakantie (71%). Dit vind ik opvallend aangezien de smartphone niet meer weg te denken is uit de maatschappij. De vrijheid die een auto met zich meebrengt blijkt toch voorop te staan." Het belang van de mobiele telefoon verschilt wel per leeftijdsklasse: 67% van de jongeren (( 35 jaar) levert liever de mobiel in dan de auto, van de 35 – 50 jarigen geeft 75% de mobiel op en de ouderen () 50 jaar) leveren het liefst hun mobiel in en niet hun auto: 84%.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding