Het verminderde aantal uitgebrachte BMW-modellen vergeleken met vorig jaren is voor BrandZ  reden om de waarde van de Beierse autoproducent met twee procent te

verlagen. Toyota ging daarentegen met twaalf procent omhoog. Voornamelijk omdat de hybridificatie in meerdere modellijnen doorzet, en daar wereldwijd vraag naar is. Andere stijgers zijn Mercedes (+11%) en Audi (+18%), voornamelijk door de toegenomen premiumvraag vanuit China en de VS.

De overall winnaar is Apple, dat ook dit jaar de algemene lijst aanvoert met een merkwaarde van 181,5 miljard dollar. Het meest waardevolle merk uit Nederland is Heineken, met 6,2 miljard euro.

Top 10 automerken. Waarde van vorig jaar tussen haakjes:

1. Toyota $24,5 miljard (23) +12%
2. BMW $24,0 miljard (24) -2%
3. Mercedes $18,0 miljard (43) +11%
4. Honda $12,4 miljard (71) -2%
5. Nissan $10,2 miljard (86) +3%
6. Volkswagen $8,83 miljard(100) +3%
7. Ford $7,6 miljard (*) +8%
8. Audi $5,5 miljard (*) +18%
9. Hyundai $4,0 miljard (*) +11%
10. Lexus $3,5 miljard (*) +2%