Door dit zwakke resultaat is het tweede kwartaal afgesloten met een verkoopdaling van 11,4 procent. In het eerste kwartaal ging de bestelautoverkoop ook al met 19,1 procent omlaag.  Na zes maanden staat de teller dit jaar op 28.517 nieuwe bestelauto’s, tegenover 33.903 stuks in dezelfde periode van 2012, een daling van 15,9 procent. Zie voor meer cijfers op http://www.dealersupportnet.nl/

Marktleider Volkswagen en de nummer twee, Mercedes-Benz, zagen hun H1-afzet eveneens fiks dalen; beide merken dalen echter minder hard dan de markt, respectievelijk -11,4 procent en -13,1 procent. Renault staat nog nipt op drie, maar moet door een volumeval van 31,7 procent circa twee en een half marktaandeelpunten laten vallen. Peugeot (dat ‘maar 14,3 procent daalde) is daarmee nog maar enkele tientallen bestelauto’s verwijderd van het brons.  Citroën is het enige volumemerk dat verkoopwinst (+9,8 procent) wist te behalen in het eerste halfjaar.