Dat zijn er 536 meer dan in dezelfde periode vorig jaar, met de kanttekening dat de Toyota Prius Plug-in Hybrid toen nog niet leverbaar was. Die zorgde dit jaar echter met 788 verkochte exemplaren voor meer dan een derde van de totale verkoop en is dan ook de populairste (semi-)elektrische auto in Nederland.

Na de Prius volgt de Ampera, waarvan Opel er in de eerste vijf maanden van dit jaar 576 verkocht. De laagste trede van het podium is voor de Volvo V60 Plug-in Hybrid. 284 mensen zetten hun handtekening onder een leasecontract voor de Zweed. De Chevrolet Volt is met 156 verkochte exemplaren duidelijk minder in trek dan de identieke Opel Ampera.

Op plaats vijf vinden we de eerste vol-elektrische auto, namelijk de Nissan Leaf (127 stuks). Hierna volgt de ZOE met 55 verkochte exemplaren. De Renault gaat de Nissan hoogstwaarschijnlijk nog wel voorbij in de statistieken, want de ZOE is pas sinds april leverbaar. Plaats zeven is er voor de Fisker Karma (33 stuks), gevolgd door de Peugeot iOn (14 stuks) en de Renault Fluence Z.E. (6 exemplaren). Van de i-MiEV wist Mitsubishi er vier te verkopen, waarmee het de hekkensluiter van de top 10 is.

Bron: Zerauto