Stijgend marktaandeel Citroën

Citroën heeft afgelopen halfjaar in Nederland een stijging van het marktaandeel genoteerd. Het marktaandeel (personenwagens en bedrijfswagens) bedroeg 5,1% ten opzichte van 4,9% tijdens dezelfde periode vorig jaar.

Volgens Citroën scoorde met name de DS-lijn de afgelopen zes maanden goed, net als op het gebied van bedrijfswagens. Ondanks teruglopende verkopen wist Citroën als enige merk een plus te noteren; het marktaandeel steeg met 1,5%.

Christophe Mandon, Algemeen Directeur van Citroën Nederland: ‘Ondanks moeilijke marktomstandigheden weet Citroën het marktaandeel te behouden en zelfs een stijging te laten zien ten opzichte van vorig jaar. De DS-lijn blijft succesvol: maar liefst 25% van de gedane Citroënverkopen in Nederland is een DS-model. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar betekende dit een stijging, want het aandeel was toen 23%. Nederland is na Frankrijk het land waar procentueel de meeste DS-modellen worden verkocht’.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Beste Peter Spelt, gefeliciteerd met dit resultaat.

Geplaatst door: Cor Hoogveld op

Gefeliciteerd Peter Spelt met dit mooie resultaat

Geplaatst door: Thomas John op
Stijgend marktaandeel Citroën - Automobielmanagement.nl

Stijgend marktaandeel Citroën

Citroën heeft afgelopen halfjaar in Nederland een stijging van het marktaandeel genoteerd. Het marktaandeel (personenwagens en bedrijfswagens) bedroeg 5,1% ten opzichte van 4,9% tijdens dezelfde periode vorig jaar.

Volgens Citroën scoorde met name de DS-lijn de afgelopen zes maanden goed, net als op het gebied van bedrijfswagens. Ondanks teruglopende verkopen wist Citroën als enige merk een plus te noteren; het marktaandeel steeg met 1,5%.

Christophe Mandon, Algemeen Directeur van Citroën Nederland: ‘Ondanks moeilijke marktomstandigheden weet Citroën het marktaandeel te behouden en zelfs een stijging te laten zien ten opzichte van vorig jaar. De DS-lijn blijft succesvol: maar liefst 25% van de gedane Citroënverkopen in Nederland is een DS-model. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar betekende dit een stijging, want het aandeel was toen 23%. Nederland is na Frankrijk het land waar procentueel de meeste DS-modellen worden verkocht’.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Beste Peter Spelt, gefeliciteerd met dit resultaat.

Geplaatst door: Cor Hoogveld op

Gefeliciteerd Peter Spelt met dit mooie resultaat

Geplaatst door: Thomas John op