Maar omdat juli dit jaar één werkdag meer telde dan vorig jaar, komt het gecorrigeerde cijfer echter nog altijd op een minus van 3,5 procent uit. Over de eerste zeven maanden van 2013 staat de Franse teller nu op een daling van 9,1 procent.  "We zijn duidelijk in een stadium van stabilisatie beland, we hebben het gevoel dat aan de enorme val een eind is gekomen,” denkt het Comité des Constructeurs Français d’Automobiles CCFA. De Franse thuismerken, die de afgelopen maanden zware klappen hebben opgelopen, konden eindelijk weer eens profiteren. Bij PSA Peugeot Citroën werden 0,9 procent meer auto’s verkocht terwijl Renault inclusief Dacia op een plus van 4,7 procent uitkwam. Aan de andere kant zagen de buitenlandse merken hun verkopen met zeven procent dalen. Dat komt echter voor een deel door Mercedes dat in Frankrijk nog steeds te kampen heeft met een verkoopverbod voor de meest populaire modellen.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding