Ons land voert de ranglijst opnieuw aan met een toename van ruim 34 procent. Wat grote landen betreft blijft Groot-Brittannië onverminderd plussen neerzetten maar dat is deze keer alleen vergezeld door Spanje met een goede 15 procent groei. Duitsland, Frankrijk en Italië laten alle een daling zien die varieert van twee tot 4,5 procent. Behalve Nederland en Spanje zetten ook Portugal, Griekenland en Litouwen goede plussen neer. Ierland (min 20 procent) en België met een daling van bijna elf procent staan bovenaan de lijst van sterkste dalers. Overigens blijft Duitsland met bijna 260.000 verkochte auto’s veruit de grootste nationale automarkt in de EU, op ruime afstand gevolgd door de Britten.
In het merkenlijstje blijft de Renault-groep het goed doen dankzij het aanhoudende succes van Dacia. Hetzelfde beeld is te zien bij de VW-merken waar de groei grotendeels te danken is aan Skoda. PSA Peugeot-Citroen, General Motors en Fiat laten alle een daling zien die bij Fiat weer oploopt tot bijna zes procent. Opvallend blijft de opmars van de wat kleinere Japanse merken, met een plus van 64 procent voor Mitsubishi en van 35 procent voor Mazda.