Om die deadline te halen moeten er vóór 1 januari nog enkele duizenden voertuigen ‘doorheen’. Om deze piek aan te kunnen, komen diverse dealers met creatieve oplossingen. Zo zijn er die ook ’s avonds en op zondag de deuren openen voor afleveringen en speciaal hiervoor mensen aannamen. De capaciteit van het rijklaar maken werd op diverse plekken vergoot: van twee naar vijf monteurs, puur omwille van rijklaar maken. Verder is er een dealer die de aflevering van de auto’s in grote, klassikale groepen laat verlopen. De auto’s staan met twintig tegelijk opgesteld, de verkoper staat met een microfoon voor de groep en instrueert de klanten gezamenlijk. Daarnaast is er een  rijvaardigheidstraining voor kopers van een V60 Plug In Hybrid, om hun nieuwe auto beter te leren kennen en tips te delen op het gebied van zuinig rijden en optimalisering van het laadgedrag.

Voor Volvo Cars Nederland is 2013 het beste verkoopjaar sinds 1990. Met een marktaandeel van circa 5,8 procent sluit Volvo het jaar af als grootste premiummerk van Nederland. Traditioneel scoren de Zweden hier goed. In combinatie met de huidige belastinginvloeden en incentives resulteerde dit in een enorme verkooptoename in het afgelopen jaar. De V40 met D2-dieselmotor – 88 g/km, 14 procent bijtelling – is met circa tienduizend registraties in 2013 veruit de populairste Volvo, Mede dankzij de vrijstelling van bijtelling bij registratie in 2013, eindigt meer dan zeventig procent van de wereldwijde productie van de V60 Plug-in Hybrid in Nederland. In 2013 loopt het aantal registraties op tot circa vijfduizend.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding