Occasionverkoop B2C Q4: +1,9% en over 2013 -2,7%

De Nederlandse autobedrijven verkochten in 2013 tezamen 1.1015.381 occasions aan eindgebruikers (B2C). In 2012 waren dat nog 1.043.245 stuks, een daling van 2,7 procent.

 Dit blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Aumacon. Het C2C-segment viel in 2013 terug naar 704.504 stuks en kwam van 731.393 stuks in 2012, een verlies van 3,7 procent. De onderlinge professionele handel (B2B) viel terug naar 762.018 stuks tegenover 824.263 stuks vorig jaar, min 7,6 procent.

De cijfers over de maand december waren evenwel relatief de beste van het hele jaar. B2C werden er 78.904 stuks door de autobedrijven verkocht, 7,3 procent meer dan in december 2012. Ook in de particulierenmarkt (C2C) was er sprake van een goede slotmaand. Er werden vorige maand door particulieren 57.469 occasions onderling verkocht, een toename van 9,1 procent vergeleken met december 2012. De onderlinge professionele handel (B2B) was zelfs goed voor een decembertoename van 15,1 procent.  Zie http://www.dealersupportnet.nl/

Occasionverkoop B2C Q4: +1,9% en over 2013 -2,7% - Automobielmanagement.nl

Occasionverkoop B2C Q4: +1,9% en over 2013 -2,7%

De Nederlandse autobedrijven verkochten in 2013 tezamen 1.1015.381 occasions aan eindgebruikers (B2C). In 2012 waren dat nog 1.043.245 stuks, een daling van 2,7 procent.

 Dit blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Aumacon. Het C2C-segment viel in 2013 terug naar 704.504 stuks en kwam van 731.393 stuks in 2012, een verlies van 3,7 procent. De onderlinge professionele handel (B2B) viel terug naar 762.018 stuks tegenover 824.263 stuks vorig jaar, min 7,6 procent.

De cijfers over de maand december waren evenwel relatief de beste van het hele jaar. B2C werden er 78.904 stuks door de autobedrijven verkocht, 7,3 procent meer dan in december 2012. Ook in de particulierenmarkt (C2C) was er sprake van een goede slotmaand. Er werden vorige maand door particulieren 57.469 occasions onderling verkocht, een toename van 9,1 procent vergeleken met december 2012. De onderlinge professionele handel (B2B) was zelfs goed voor een decembertoename van 15,1 procent.  Zie http://www.dealersupportnet.nl/