B2C-occasionverkoop blijft stijgen: februari +2,7%

De occasionverkoop van de gezamenlijke autobedrijven is dit jaar goed van start gegaan. Na een toename van 5,6 procent in januari, werd ook in februari een toename geboekt. De Nederlandse autobedrijven verkochten in februari tezamen 82.539 occasions aan eindgebruikers (+2,7%).

Een jaar eerder waren dat in februari nog maar 80.387 stuks, een toename van 2,7 procent. Dit blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Aumacon. Het C2C-segment (particulieren onderling) noteerde in februari echter een fikse terugval.  Particulieren verhandelden maar 55.172 auto’s aan elkaar, in februari 2013 waren dat nog 63.645 stuks, een daling van 13,3 procent. De onderlinge professionele handel (B2B) noteerde een licht verlies; de onderlinge handel betrof in februari 62.106 auto’s,  tegenover 62.544 stuks in februari vorig jaar, -0,8 procent. Zie voor meer cijfers op http://www.dealersupportnet.nl/

Occasionaanbod fors gestegen

Uit cijfers van Autobiz blijkt dat de beschikbaarheid van occasions bij de autobedrijven in februari 9,3 procent ruimer was dan een jaar tevoren. Midden februari stonden er op internet 415.648 verschillende occasions bij de autobedrijven, een jaar voorheen waren dat nog maar 380.265 stuks. Het adverteren van occasions door particulieren nam in een jaar tijd met liefst 33,7 procent toe. Halverwege afgelopen maand adverteerden particulieren tezamen 110.997 occasions, tegenover 83.015 stuks een jaar voordien.

 

 

B2C-occasionverkoop blijft stijgen: februari +2,7% - Automobielmanagement.nl

B2C-occasionverkoop blijft stijgen: februari +2,7%

De occasionverkoop van de gezamenlijke autobedrijven is dit jaar goed van start gegaan. Na een toename van 5,6 procent in januari, werd ook in februari een toename geboekt. De Nederlandse autobedrijven verkochten in februari tezamen 82.539 occasions aan eindgebruikers (+2,7%).

Een jaar eerder waren dat in februari nog maar 80.387 stuks, een toename van 2,7 procent. Dit blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Aumacon. Het C2C-segment (particulieren onderling) noteerde in februari echter een fikse terugval.  Particulieren verhandelden maar 55.172 auto’s aan elkaar, in februari 2013 waren dat nog 63.645 stuks, een daling van 13,3 procent. De onderlinge professionele handel (B2B) noteerde een licht verlies; de onderlinge handel betrof in februari 62.106 auto’s,  tegenover 62.544 stuks in februari vorig jaar, -0,8 procent. Zie voor meer cijfers op http://www.dealersupportnet.nl/

Occasionaanbod fors gestegen

Uit cijfers van Autobiz blijkt dat de beschikbaarheid van occasions bij de autobedrijven in februari 9,3 procent ruimer was dan een jaar tevoren. Midden februari stonden er op internet 415.648 verschillende occasions bij de autobedrijven, een jaar voorheen waren dat nog maar 380.265 stuks. Het adverteren van occasions door particulieren nam in een jaar tijd met liefst 33,7 procent toe. Halverwege afgelopen maand adverteerden particulieren tezamen 110.997 occasions, tegenover 83.015 stuks een jaar voordien.