Internet-conferentie over aandrijvingen auto’s

De wereldwijde markt voor powertrains belooft flinke verschuivingen dit jaar. Dat concludeert onderzoekbureau Frost & Sullivan.

Terwijl men in het jaar 2013 focuste op driecilindermotoren en er doorbraken waren in de hybride aandrijvingen, zal 2014 naar verwachting het jaar worden van de highspeed automatische transmissies met acht, negen of tien versnellingen. Bovendien zullen veel fabrikanten met strategieën komen om te kunnen voldoen aan de Euro 6 emissie-eisen. Een zeer belangrijke punt is bovendien de diesel.
Wat zal de toekomst brengen? In een internet-conferentie zal Frost & Sullivan een wereldwijd overzicht geven van de ontwikkelingen in de aandrijvingen van personenauto’s en van de situatie van de elektrische auto in 2014. Industrieel analisten van Frost & Sullivan zullen bovendien naar voren brengen dat het aandeel van de dieselmotor in Europa zal afnemen met een half tot twee procent in 2014. "Het aandeel van de diesel is in veel Europese markten afgenomen in 2013", aldus analist Abhimanyu van het kantoor. "Van grote betekenis is Frankrijk, traditioneel een dieselfort, waar het aandeel met zes procent is gedaald naar 67 procent, een niveau van tien jaar geleden. In Noorwegen, Zweden en België zagen we ook teruggang van meer dan vier procent elk." Behalve in Italië (met een plusje 0,8 procent diesels  en juist een afname van benzinemotoren met 2,6 procent) is in de vijf grote landen van Europa het aandeel van benzinemotoren gestegen. Het aandeel van aardgasmotoren (cng) nam met 1,7 procent toe. "De markt voor cng-motoren in Italië, Duitsland en Zweden zal dit jaar groeien. Dat komt vooral door lokale stimulering, een betere infrastructuur voor cng-tankmogelijkheden en een push vanuit de autofabrikanten", zo meent de analist.
De toename van de kosten voor dieselmotoren met additionele (milieu-)technieken is een uitdaging voor het prijsgevoelige a- en b-segment. En als de kleine auto’s (goed voor dertig procent van de markt) met dieselmotoren duurder worden, zullen de diesels aandacht van de consument verliezen. Daardoor zullen autofabrikanten zich terugtrekken of hun aanbod aan diesels verkleinen, zo is de redenering.
Mensen die willen deelnemen aan de internet-conferentie kunnen een e-mail sturen naar katja.feith@frost.com met hun contactgegevens. Er zal dan een registratielink worden toegestuurd.  Geïnteresseerden kunnen ook een opgenomen versie van de briefing aanvragen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Internet-conferentie over aandrijvingen auto’s - Automobielmanagement.nl

Internet-conferentie over aandrijvingen auto’s

De wereldwijde markt voor powertrains belooft flinke verschuivingen dit jaar. Dat concludeert onderzoekbureau Frost & Sullivan.

Terwijl men in het jaar 2013 focuste op driecilindermotoren en er doorbraken waren in de hybride aandrijvingen, zal 2014 naar verwachting het jaar worden van de highspeed automatische transmissies met acht, negen of tien versnellingen. Bovendien zullen veel fabrikanten met strategieën komen om te kunnen voldoen aan de Euro 6 emissie-eisen. Een zeer belangrijke punt is bovendien de diesel.
Wat zal de toekomst brengen? In een internet-conferentie zal Frost & Sullivan een wereldwijd overzicht geven van de ontwikkelingen in de aandrijvingen van personenauto’s en van de situatie van de elektrische auto in 2014. Industrieel analisten van Frost & Sullivan zullen bovendien naar voren brengen dat het aandeel van de dieselmotor in Europa zal afnemen met een half tot twee procent in 2014. "Het aandeel van de diesel is in veel Europese markten afgenomen in 2013", aldus analist Abhimanyu van het kantoor. "Van grote betekenis is Frankrijk, traditioneel een dieselfort, waar het aandeel met zes procent is gedaald naar 67 procent, een niveau van tien jaar geleden. In Noorwegen, Zweden en België zagen we ook teruggang van meer dan vier procent elk." Behalve in Italië (met een plusje 0,8 procent diesels  en juist een afname van benzinemotoren met 2,6 procent) is in de vijf grote landen van Europa het aandeel van benzinemotoren gestegen. Het aandeel van aardgasmotoren (cng) nam met 1,7 procent toe. "De markt voor cng-motoren in Italië, Duitsland en Zweden zal dit jaar groeien. Dat komt vooral door lokale stimulering, een betere infrastructuur voor cng-tankmogelijkheden en een push vanuit de autofabrikanten", zo meent de analist.
De toename van de kosten voor dieselmotoren met additionele (milieu-)technieken is een uitdaging voor het prijsgevoelige a- en b-segment. En als de kleine auto’s (goed voor dertig procent van de markt) met dieselmotoren duurder worden, zullen de diesels aandacht van de consument verliezen. Daardoor zullen autofabrikanten zich terugtrekken of hun aanbod aan diesels verkleinen, zo is de redenering.
Mensen die willen deelnemen aan de internet-conferentie kunnen een e-mail sturen naar katja.feith@frost.com met hun contactgegevens. Er zal dan een registratielink worden toegestuurd.  Geïnteresseerden kunnen ook een opgenomen versie van de briefing aanvragen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding