Ook Belgisch wagenpark veroudert

Werd vorige week al eens gemeld dat Nederlandse auto’s steeds ‘ouder worden’, nu blijkt dat dat ook in België duidelijk het geval is. Belgische auto’s gaan tegenwoordig gemiddeld na 15,1 jaar naar de sloop terwijl dat aan het begin van deze eeuw net onder de 13 jaar lag.

De beheersorganisatie voor afgedankte voertuigen Febelauto ziet volgens de krant De Zondag twee mogelijke redenen: ‘’Auto’s zijn beter gemaakt dan vroeger en houden het langer vol. Ze hebben bijvoorbeeld minder roestproblemen. Maar automobilisten blijven ook gewoon langer met hun wagen rijden omwille van de crisis."

De meeste wagens die dit jaar in België werden afgedankt zijn, werden gebouwd in het jaar 1999. In de statistieken van Febelauto staan echter ook 67 wagens gebouwd in 2014. Gloednieuwe wagens dus die om wat voor reden dan ook toch naar de sloop zijn gegaan.

Ook Belgisch wagenpark veroudert - Automobielmanagement.nl

Ook Belgisch wagenpark veroudert

Werd vorige week al eens gemeld dat Nederlandse auto’s steeds ‘ouder worden’, nu blijkt dat dat ook in België duidelijk het geval is. Belgische auto’s gaan tegenwoordig gemiddeld na 15,1 jaar naar de sloop terwijl dat aan het begin van deze eeuw net onder de 13 jaar lag.

De beheersorganisatie voor afgedankte voertuigen Febelauto ziet volgens de krant De Zondag twee mogelijke redenen: ‘’Auto’s zijn beter gemaakt dan vroeger en houden het langer vol. Ze hebben bijvoorbeeld minder roestproblemen. Maar automobilisten blijven ook gewoon langer met hun wagen rijden omwille van de crisis."

De meeste wagens die dit jaar in België werden afgedankt zijn, werden gebouwd in het jaar 1999. In de statistieken van Febelauto staan echter ook 67 wagens gebouwd in 2014. Gloednieuwe wagens dus die om wat voor reden dan ook toch naar de sloop zijn gegaan.