De drie premiummerken hebben allemaal goede jaren achter de rug. Vorig jaar was BMW de grootste van de premiummerken. Maar dat is binnenkort afgelopen, tenminste als het aan Mercedes en Audi ligt. Beide merken hebben gezegd in 2020 de grootste premium autofabrikant van de wereld te willen zijn. Audi verkocht in januari 137.700 auto’s, Mercedes-Benz haalde de tweede plek met 125.865 exemplaren en BMW volgde op de derde plek met 124.561 eenheden. De hele BMW Group, dus inclusief Mini en Rolls-Royce, was goed voor 142.154 auto’s; dat is een record voor het concern. De vraag naar Mini’s is ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar met twaalf procent toegenomen: in januari werden er 17.373 exemplaren verkocht.
In Nederland is het beeld anders. BMW registreerde van de drie Duitse premiummerken de meeste auto’s in januari, namelijk 2.335 stuks. Tweede werd Audi met 1.711 auto’s en op de derde plek stond Mercedes-Benz met 1.251 exemplaren. (bron: autointernationaal)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding