Franse automarkt blijft in de plus, VW remt maar iets af

In Frankrijk zijn in de afgelopen maand maart 211 duizend nieuwe auto’s verkocht, 7,5 procent meer auto’s dan in maart van 2015. De thuismerken domineren met 57 procent van de markt over het eerste kwartaal.

De Franse markt wordt nog altijd gedomineerd door de thuismerken want Renault c.s. en de PSA-groep (Peugeot-Citroën) namen over het eerste kwartaal gezien samen bijna 57 procent van de verkoop van de nieuwe personenauto’s voor hun rekening.  De Renault-groep deed het daarbij in de maand maart wat beter dan het gemiddelde met tien procent hogere verkopen. Dat kwam vooral doordat Dacia na een wat zwakkere periode nu weer zeventien procent meer auto’s kon verkopen. Aardsconcurrent Peugeot Citroën moest het met een mager plusje van 2,5 procent doen, vooral door de achterblijvende afzet van Citroën.
Verder moest Volkswagen wat afremmen, hoewel de Duitsers in Frankrijk nog altijd 4,2 procent meer auto’s verkochten dan een jaar eerder. Bovendien scoort Skoda een sterke plus met bijna 25 procent en zit ook Audi met twaalf procent hogere verkopen flink boven het gemiddelde. Een duidelijke min komt uit de bus voor het kwijnende Lancia dat in afgelopen maand nog maar 25 nieuwe auto’s aan de Fransen wist te slijten, in maart 2015 waren het er nog 250.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Franse automarkt blijft in de plus, VW remt maar iets af - Automobielmanagement.nl

Franse automarkt blijft in de plus, VW remt maar iets af

In Frankrijk zijn in de afgelopen maand maart 211 duizend nieuwe auto’s verkocht, 7,5 procent meer auto’s dan in maart van 2015. De thuismerken domineren met 57 procent van de markt over het eerste kwartaal.

De Franse markt wordt nog altijd gedomineerd door de thuismerken want Renault c.s. en de PSA-groep (Peugeot-Citroën) namen over het eerste kwartaal gezien samen bijna 57 procent van de verkoop van de nieuwe personenauto’s voor hun rekening.  De Renault-groep deed het daarbij in de maand maart wat beter dan het gemiddelde met tien procent hogere verkopen. Dat kwam vooral doordat Dacia na een wat zwakkere periode nu weer zeventien procent meer auto’s kon verkopen. Aardsconcurrent Peugeot Citroën moest het met een mager plusje van 2,5 procent doen, vooral door de achterblijvende afzet van Citroën.
Verder moest Volkswagen wat afremmen, hoewel de Duitsers in Frankrijk nog altijd 4,2 procent meer auto’s verkochten dan een jaar eerder. Bovendien scoort Skoda een sterke plus met bijna 25 procent en zit ook Audi met twaalf procent hogere verkopen flink boven het gemiddelde. Een duidelijke min komt uit de bus voor het kwijnende Lancia dat in afgelopen maand nog maar 25 nieuwe auto’s aan de Fransen wist te slijten, in maart 2015 waren het er nog 250.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding