Mercedes versterkt positie in luxe segment

Mercedes-Benz heeft in het eerste kwartaal haar positie als grootste verkoper van auto’s in het luxe segment verder weten te versterken. BMW en Audi verkochten weliswaar ook meer auto’s dan een jaar eerder maar de toename was groter bij Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz  kwam in de eerste drie maanden op 483.487 nieuwe auto’s uit. Dat is net iets meer dan de 478.743 van BMW terwijl Audi op enige afstand derde is met 455.750 auto’s. De Daimler-dochter heeft haar succes vooral te danken aan China waar met name de C-Klasse met verlengde wielbasis het uitstekend doet. Onderzoeksbureau IHS Automotive durft nu te voorspellen dat Mercedes over heel 2016 op meer dan 2 miljoen verkopen uit zal komen, ruim boven de voorspelde 1,94 miljoen voor BMW en ruim 1,8 miljoen voor Audi.

Audi haalt overigens ondanks de naweeën van het dieselschandaal over het hele eerste kwartaal gezien een plus van vier procent wat in de maand maart nog wat verder aantrok naar 4,6 procent. Maart was met 186.100 verkochte auto’s ook de beste maand in de geschiedenis van het VW-merk.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Mercedes versterkt positie in luxe segment - Automobielmanagement.nl

Mercedes versterkt positie in luxe segment

Mercedes-Benz heeft in het eerste kwartaal haar positie als grootste verkoper van auto’s in het luxe segment verder weten te versterken. BMW en Audi verkochten weliswaar ook meer auto’s dan een jaar eerder maar de toename was groter bij Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz  kwam in de eerste drie maanden op 483.487 nieuwe auto’s uit. Dat is net iets meer dan de 478.743 van BMW terwijl Audi op enige afstand derde is met 455.750 auto’s. De Daimler-dochter heeft haar succes vooral te danken aan China waar met name de C-Klasse met verlengde wielbasis het uitstekend doet. Onderzoeksbureau IHS Automotive durft nu te voorspellen dat Mercedes over heel 2016 op meer dan 2 miljoen verkopen uit zal komen, ruim boven de voorspelde 1,94 miljoen voor BMW en ruim 1,8 miljoen voor Audi.

Audi haalt overigens ondanks de naweeën van het dieselschandaal over het hele eerste kwartaal gezien een plus van vier procent wat in de maand maart nog wat verder aantrok naar 4,6 procent. Maart was met 186.100 verkochte auto’s ook de beste maand in de geschiedenis van het VW-merk.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding