Belgische markt plust 7 procent

In België zijn de afgelopen maand 55.022 nieuwe personenauto’s op kenteken gezet, dat is precies zeven procent meer dan een jaar geleden.

Over de eerste vier maanden van dit jaar komt de groei daarmee uit op bijna vier procent. Volkswagen deed met 6,4 procent groei nauwelijks onder en houdt met een marktaandeel van 9,7 procent de tweede plaats onder de merken in België ook vast in handen. 

Op de merkenlijst wisten Tesla, Mazda, Jeep, Honda, Ssangyong, Bentley en Infiniti alle in april ruim twee tot soms zelfs drie keer zo veel auto’s te verkopen als vorig jaar. Bij enkele merken, zoals Infiniti en Bentley, gaat het echter wel om een bescheiden aantal. Verder boekte Mercedes een goede plus van 50 procent en kwamen Nissan en Kia rond een kwart hoger uit. Grote verliezer onder de massamerken is Citroën dat 22 procent minder auto’s verkocht en daarmee haar marktaandeel voor de maand maart zag dalen van 6,5 naar 4,7 procent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Belgische markt plust 7 procent - Automobielmanagement.nl

Belgische markt plust 7 procent

In België zijn de afgelopen maand 55.022 nieuwe personenauto’s op kenteken gezet, dat is precies zeven procent meer dan een jaar geleden.

Over de eerste vier maanden van dit jaar komt de groei daarmee uit op bijna vier procent. Volkswagen deed met 6,4 procent groei nauwelijks onder en houdt met een marktaandeel van 9,7 procent de tweede plaats onder de merken in België ook vast in handen. 

Op de merkenlijst wisten Tesla, Mazda, Jeep, Honda, Ssangyong, Bentley en Infiniti alle in april ruim twee tot soms zelfs drie keer zo veel auto’s te verkopen als vorig jaar. Bij enkele merken, zoals Infiniti en Bentley, gaat het echter wel om een bescheiden aantal. Verder boekte Mercedes een goede plus van 50 procent en kwamen Nissan en Kia rond een kwart hoger uit. Grote verliezer onder de massamerken is Citroën dat 22 procent minder auto’s verkocht en daarmee haar marktaandeel voor de maand maart zag dalen van 6,5 naar 4,7 procent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding