Met 21.400 stuks is het verschil met nummer 1, de Peugeot 208, nog maar net 200 auto’s. Andere veel verkochte modellen als de Clio IV en de Citroen C3 moeten het inmiddels tegen de Dacia afleggen.

De Sandero doet het niet alleen goed bij particuliere kopers maar ook bij zakelijke rijders en fleet-eigenaren. "Verkopen aan fleetowners betekent meestal met kortingen zwaaien maar dat is bij de Dacia niet het geval," aldus een woordvoerder van Renault. Dat komt vanzelfsprekend door de toch al lage prijs. Door de Sandero uitsluitend te bouwen in lage lonenlanden, in Dacia’s thuisland Roemenië en in Marokko, is het instapmodel al te koop voor 8.000 euro terwijl een Clio IV toch altijd ruim 13.000 kost. Wel is het zo dat veel kopers van een Sandero bereid zijn wat extra neer te tellen voor opties waardoor de gemiddelde verkoopprijs in Frankrijk rond de 12.000 euro ligt.

Overigens is het succes voor Dacia zelf niet nieuw want wie over de Franse wegen rijdt, struikelt daar ook over de Dusters.