Autobezit ouderen neemt toe (filmpje)

Terwijl onder jongeren het aantal autobezitters daalt, zijn er onder ouderen steeds meer mensen met een auto.

CBR krijgt 450 schadeclaims van ouderen

Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het autobezit onder ouderen is toegenomen van 407 in 2005 naar 521 auto’s per duizend 65-plussers in 2015. Volgens het CBS komt dat doordat de ouderen van nu vaker beschikken over een rijbewijs dan vroeger. Ze zijn verder welvarender, mobieler, worden ouder en wonen langer zelfstandig.

Jongeren rijden minder 

Hoewel het aantal mensen in de leeftijdsgroep van 18 tot en met 30 jaar met 8 procent is toegenomen, rijden ze minder. Van de duizend jongeren bezaten er 284 vorig jaar een auto. 10 jaar eerder lag dat aantal met 308 nog een stuk hoger. De populairste auto’s onder jongeren zijn achtereenvolgens de Volkswagen Golf, de Volkswagen Polo, de Peugeot 206, de Ford Ka en de Seat Ibiza. 

Bekijk onderstaand het filmpje. 

Reacties

Op basis van deze informatie gaat de autobranche hopelijk ook zin communicatie strategie aanpassen ?

Geplaatst door: Willem Posthumus Meyjes op
Autobezit ouderen neemt toe (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Autobezit ouderen neemt toe (filmpje)

Terwijl onder jongeren het aantal autobezitters daalt, zijn er onder ouderen steeds meer mensen met een auto.

CBR krijgt 450 schadeclaims van ouderen

Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het autobezit onder ouderen is toegenomen van 407 in 2005 naar 521 auto’s per duizend 65-plussers in 2015. Volgens het CBS komt dat doordat de ouderen van nu vaker beschikken over een rijbewijs dan vroeger. Ze zijn verder welvarender, mobieler, worden ouder en wonen langer zelfstandig.

Jongeren rijden minder 

Hoewel het aantal mensen in de leeftijdsgroep van 18 tot en met 30 jaar met 8 procent is toegenomen, rijden ze minder. Van de duizend jongeren bezaten er 284 vorig jaar een auto. 10 jaar eerder lag dat aantal met 308 nog een stuk hoger. De populairste auto’s onder jongeren zijn achtereenvolgens de Volkswagen Golf, de Volkswagen Polo, de Peugeot 206, de Ford Ka en de Seat Ibiza. 

Bekijk onderstaand het filmpje. 

Reacties

Op basis van deze informatie gaat de autobranche hopelijk ook zin communicatie strategie aanpassen ?

Geplaatst door: Willem Posthumus Meyjes op