In Europa bleef de groei van het merk VW beperkt tot net één procent met 183.700 stuks terwijl de afzet op de Duitse thuismarkt zelfs met bijna acht procent kromp naar 129.200 auto’s. In China, tegenwoordig de belangrijkste markt, liep de afzet met bijna vier procent terug naar 695.600. Over de maand maart liet China wel weer een groei met ruim 3,5 procent zien, vooral door het succes van de in dat land zelf gebouwde Tiguan. In de VS werden met 76.300 stuks een goede 10 procent meer auto’s verkocht terwijl de Russische markt net als bij andere merken een flinke groei met 13 procent liet zien.

Groei bij Porsche

Zustermerk Porsche verkocht in dezelfde periode bijna 60.000 auto’s, een groei met bijna zeven procent en het beste kwartaal uit de geschiedenis. China was ook hier met 18.126 auto’s de belangrijkste nationale markt. Porsche kon in China ook weer een groei van 10 procent noteren. Verder gingen er 19.084 nieuwe Porsche’s naar klanten in Europa en 12.718 naar de VS. Porsche schrijft het succes vooral toe aan de nieuwe Panamera die in alle delen van de wereld een gunstig onthaal kreeg.