Seat draait vooral goed op de Spaanse thuismarkt waar het in de eerste vijf maanden met 44.100 exemplaren ruim 23 procent meer verkocht dan een jaar eerder. Ook in Groot-Brittannië, Polen en Oostenrijk kwam de groei boven de 20 procent uit terwijl Seat in Zwitserland zelfs 66 procent meer auto’s verkocht dan vorig jaar. Duitsland nam in deze periode 38.700 auto’s af van de VW-dochter, wat een groei vertegenwoordigt van 10 procent.

Seat zit daarmee flink boven de eigen voorspellingen, zegt directeur sales en marketing Wayne Griffiths: "We zijn één van de snelst groeiende merken in Europa en we hebben nog niet eens de nieuwe Ibiza gelanceerd die ons een verdere impuls zal geven. Bovendien komen we deze maand met de eerste compact crossover, de Arona. Dit is één van de snelst groeiende segmenten en het zal onze marktdekking opvoeren tot 80 procent."

Lees ook het interview met Seat CEO Luca de Meo "We gaan ons bereik verdubbelen