Volvo verkocht daar bijna 52.000 nieuwe personenauto’s, dat is een goede 11.000 ofwel bijna 28 procent meer dan in dezelfde periode in 2016. In de maand juni lag de Chinese afzet voor de Zweedse autobouwer bijna 31 procent hoger.

Volvo Cars maakte al op de eerste werkdag van juli de verkoopcijfers over de eerste jaarhelft bekend. Wereldwijd werden 277.641 nieuwe auto’s verkocht, ruim acht procent meer dan een jaar eerder. In juni zakte de groei echter wel wat in naar bijna zes procent. In de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika ging de afzet over het halfjaar gezien met een kleine zeven procent omhoog naar 164.128 stuks waarbij vooral thuisland Zweden en verder Groot-Brittannië, Duitsland en Frankrijk het uitstekend doen. In de Verenigde Staten lopen de zaken echter minder goed want daar moesten de Zweden over het halfjaar gezien zeven procent en in de maand juni zelfs 15 procent inleveren. Volvo meldt verder nog dat het succes voor een groot deel te danken is aan de sterke vraag naar de nieuwe 90-serie terwijl de eerste generatie XC60 wel het best verkochte model blijft.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding