Cadillac verkoopt kwart meer auto’s

Het mag dan minder goed gaan met General Motors op de Amerikaanse markt, met het GM-merk Cadillac gaat het prima.

Cadillac verkocht in de eerste zeven maanden van dit jaar wereldwijd 189.461 nieuwe automobielen, dat is ruim 23 procent meer dan in dezelfde periode in 2016. In de maand juli kwam de groei echter nagenoeg tot stilstand met een bescheiden 1,8 procent, maar dat was wel de 14e achtereenvolgende maand met hogere verkopen.

Met dank aan China 

Het succes is vooral te danken aan China dat over de eerste zeven maanden gezien met 92.363 auto’s goed is voor nagenoeg de helft van de wereldwijde afzet aan Cadillacs. Dat aantal was ook weer liefst 70 procent hoger dan een jaar geleden. In de Verenigde Staten moest Cadillac net als de GM-zustermerken terrein prijs geven want daar daalden de verkopen met bijna vijf procent naar 83.300 stuks. Die auto’s leverden wel gemiddeld 54.000 dollar per stuk op, de op één na hoogste transactieprijs in het duurdere luxe segment. "Cadillac trekt zich jong-voelende welvarende kopers aan die nog nooit ervaring hebben opgedaan met het merk. Dat heeft tot veertien maanden achtereenvolgende groei geleid," zegt president Johan de Nysschen van Cadillac.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Cadillac verkoopt kwart meer auto’s - Automobielmanagement.nl

Cadillac verkoopt kwart meer auto’s

Het mag dan minder goed gaan met General Motors op de Amerikaanse markt, met het GM-merk Cadillac gaat het prima.

Cadillac verkocht in de eerste zeven maanden van dit jaar wereldwijd 189.461 nieuwe automobielen, dat is ruim 23 procent meer dan in dezelfde periode in 2016. In de maand juli kwam de groei echter nagenoeg tot stilstand met een bescheiden 1,8 procent, maar dat was wel de 14e achtereenvolgende maand met hogere verkopen.

Met dank aan China 

Het succes is vooral te danken aan China dat over de eerste zeven maanden gezien met 92.363 auto’s goed is voor nagenoeg de helft van de wereldwijde afzet aan Cadillacs. Dat aantal was ook weer liefst 70 procent hoger dan een jaar geleden. In de Verenigde Staten moest Cadillac net als de GM-zustermerken terrein prijs geven want daar daalden de verkopen met bijna vijf procent naar 83.300 stuks. Die auto’s leverden wel gemiddeld 54.000 dollar per stuk op, de op één na hoogste transactieprijs in het duurdere luxe segment. "Cadillac trekt zich jong-voelende welvarende kopers aan die nog nooit ervaring hebben opgedaan met het merk. Dat heeft tot veertien maanden achtereenvolgende groei geleid," zegt president Johan de Nysschen van Cadillac.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding