In de eerste acht maanden van dit jaar verkocht het sportieve merk uit de FCA-stal in Europa 13.977 auto’s, dat is bijna de helft meer dan een jaar eerder. In augustus lagen de verkopen zelfs 65 procent hoger dan in dezelfde maand in 2016.

Thuisland Italië

Abarth doet het vooral goed in thuisland Italië, waar Fiat Chrysler Automobiles toch uitstekende tijden doormaakt. Maar ook in Groot-Brittannië doet het opgevoerde zusje van Fiat het opmerkelijk goed. Dat geldt zeker als je bedenkt dat het belangrijkste model gebaseerd is op een 500 die al meer dan tien jaar bestaat maar waarvan er dit jaar tot begin september al weer 135.000 zijn verkocht, Abarth meegerekend. Abarth weet daarbij tevens te profiteren van enkele special editions met directe links naar het FCA-zusje Maserati en naar Ferrari dat tot voor kort ook een Fiat-dochter was.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding