Seat stevent af op goed jaar

Seat heeft in de eerste elf maanden van dit jaar 435.500 personenauto’s verkocht, dat is bijna 15 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Met nog één maand te gaan staat de teller daarmee al ruim boven die over heel 2016.

In de afgelopen maand verkocht SEAT bijna 19 procent meer auto’s dan in november 2016. De VW-dochter doet het met name uitstekend in Duitsland waar het een kwart meer auto’s wist te verkopen. Duitsland is inmiddels ook de grootste nationale markt voor het merk. Thuisland Spanje blijft ook goed draaien met een plus van 20 procent. Daarnaast werden er maandrecords geboekt in onder meer Groot-Brittannië, Turkije en Israël. Voor ons land meldt het Spaanse merk een verkoopgroei over november met een kleine 30 procent.

Directeur verkoop en marketing Wayne Griffiths: "We komen aan het eind van een erg positief laatste kwartaal in een jaar waarin we één van de snelst groeiende automerken in Europa waren. Het succes is te danken aan de uitbreiding en vernieuwing van ons productengamma en het harde werk van onze medewerkers en ons dealernetwerk."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Seat stevent af op goed jaar - Automobielmanagement.nl

Seat stevent af op goed jaar

Seat heeft in de eerste elf maanden van dit jaar 435.500 personenauto’s verkocht, dat is bijna 15 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Met nog één maand te gaan staat de teller daarmee al ruim boven die over heel 2016.

In de afgelopen maand verkocht SEAT bijna 19 procent meer auto’s dan in november 2016. De VW-dochter doet het met name uitstekend in Duitsland waar het een kwart meer auto’s wist te verkopen. Duitsland is inmiddels ook de grootste nationale markt voor het merk. Thuisland Spanje blijft ook goed draaien met een plus van 20 procent. Daarnaast werden er maandrecords geboekt in onder meer Groot-Brittannië, Turkije en Israël. Voor ons land meldt het Spaanse merk een verkoopgroei over november met een kleine 30 procent.

Directeur verkoop en marketing Wayne Griffiths: "We komen aan het eind van een erg positief laatste kwartaal in een jaar waarin we één van de snelst groeiende automerken in Europa waren. Het succes is te danken aan de uitbreiding en vernieuwing van ons productengamma en het harde werk van onze medewerkers en ons dealernetwerk."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding