Autoverkoop Renault concern komt aan 3,76 miljoen auto’s over 2017

Renault en haar partners Dacia en Lada hebben vorig jaar 3,76 miljoen nieuwe auto’s weten te verkopen, een groei met 2,3 procent. 2017 was daarmee het vijfde achtereenvolgende jaar waarin de verkopen hoger uit zijn gevallen.

Renault-alliantie investeert in logistieke partner dealers

Daarnaast leverde Renault ook bijna 463.000 bestelwagens af, en dat is 4,1 procent meer dan in 2016. Op de Europese markt voor elektrische auto’s is Renault marktleider gebleven met een aandeel van bijna 25 procent.

Rusland 

Hoewel alle regio’s aan de groei hebben bijgedragen, komt de grootste toename uit Rusland en de rest van Eurazië met bijna 14 procent hogere verkopen en uit Azië/Pacific waar Renault c.s. 17 procent meer auto’s verkochten. Met name in Rusland was één op de vier nieuwe personenauto’s een Lada of een Renault. China blijft met 72.100 exemplaren een bescheiden markt maar dat aantal was wel dubbel zo hoog als in 2016. In Europa, tegenwoordig nog goed voor de helft van de afzet, wist het Franse merk met 5,6 procent hogere verkopen beter te scoren dan de automarkt als geheel. Dacia deed het nog een stuk beter met een plus van bijna 12 procent. De groep heeft in Europa nu een marktaandeel van 10,8 procent, 0,2 procentpunt meer dan eind 2016. Renault verwacht in het lopende jaar de afzet verder op te kunnen voeren dankzij de verdere internationale activiteiten en het vernieuwde modellenpakket.

Autoverkoop Renault concern komt aan 3,76 miljoen auto’s over 2017 - Automobielmanagement.nl

Autoverkoop Renault concern komt aan 3,76 miljoen auto’s over 2017

Renault en haar partners Dacia en Lada hebben vorig jaar 3,76 miljoen nieuwe auto’s weten te verkopen, een groei met 2,3 procent. 2017 was daarmee het vijfde achtereenvolgende jaar waarin de verkopen hoger uit zijn gevallen.

Renault-alliantie investeert in logistieke partner dealers

Daarnaast leverde Renault ook bijna 463.000 bestelwagens af, en dat is 4,1 procent meer dan in 2016. Op de Europese markt voor elektrische auto’s is Renault marktleider gebleven met een aandeel van bijna 25 procent.

Rusland 

Hoewel alle regio’s aan de groei hebben bijgedragen, komt de grootste toename uit Rusland en de rest van Eurazië met bijna 14 procent hogere verkopen en uit Azië/Pacific waar Renault c.s. 17 procent meer auto’s verkochten. Met name in Rusland was één op de vier nieuwe personenauto’s een Lada of een Renault. China blijft met 72.100 exemplaren een bescheiden markt maar dat aantal was wel dubbel zo hoog als in 2016. In Europa, tegenwoordig nog goed voor de helft van de afzet, wist het Franse merk met 5,6 procent hogere verkopen beter te scoren dan de automarkt als geheel. Dacia deed het nog een stuk beter met een plus van bijna 12 procent. De groep heeft in Europa nu een marktaandeel van 10,8 procent, 0,2 procentpunt meer dan eind 2016. Renault verwacht in het lopende jaar de afzet verder op te kunnen voeren dankzij de verdere internationale activiteiten en het vernieuwde modellenpakket.