FCA leverde in 2017 1.247.000 nieuwe voertuigen af, dat is een bescheiden 14.000 meer dan een jaar eerder. De recordresultaten zijn te danken aan een gunstiger productenmix, dat wil zeggen dat er meer duurdere auto’s verkocht zijn, waar een betere winstmarge op zit. Uit de cijfers blijkt wel dat de omzet in Noord-Amerika, het thuisland van Chrysler en Jeep, onder druk stond. Die kwam uit op 66,1 miljard euro vergeleken met 69,1 miljard een jaar eerder, wat te maken heeft met de strategie om desnoods minder auto’s te verkopen maar daarop wel meer winst te maken.

Europa 

Die daling werd gecompenseerd door Europa, Midden-Oosten en Afrika met een omzet van 22,7 miljard vergeleken met bijna 21,9 een jaar eerder en door Zuid-Amerika waar FCA voor 8 miljard verkocht terwijl dat in 2016 nog 6,2 miljard was. Een flink hogere bijdrage kwam verder van Maserati met een omzet van 4 miljard terwijl dat vorig jaar nog geen 3,5 miljard was. FCA tekent daarbij ook nog aan dat het in Europa vooral goed ging met de Jeep Compass, de Alfa Romeo Stelvio en de Fiat Tipo-familie.