Van die auto’s kwamen er meer dan 1,5 miljoen uit fabrieken in China dat daarmee nu ruim een kwart van de totale productie voor Nissan voor haar rekening neemt. Nissan voerde de productie in haar Chinese fabrieken ook weer met bijna 13 procent op.

Thuisland Japan 

Elders in de wereld bouwt het Japanse merk juist steeds minder auto’s. Zo liep de productie in Spanje met ruim 21 procent terug naar nog geen 100.000 auto’s, rolden er bij de Britse fabriek in Sunderland met ruim 487.000 stuks zes procent minder auto’s van de band, liep de productie op de belangrijke Amerikaanse markt met ruim negen procent terug naar 900.000 en kwamen er in Mexico met net geen 800.000 exemplaren acht procent minder Nissans uit de fabrieken. In thuisland Japan bleef de productie iets stabieler want daar was met 985.000 personenauto’s sprake van een daling met drie procent. De Japanse fabrieken kwamen daarmee wel voor ’t eerst in jaren onder de één miljoen exemplaren uit.