FCA schrijft dat grotendeels toe aan lagere belastingen en financiële kosten. De omzet liep met twee procent terug naar 27 miljard. Verder wist het bedrijf de schuldenlast vergeleken met een jaar eerder met 1,1 miljard terug te dringen naar 1,3 miljard euro.

Fiat Chrysler leverde in deze drie maanden wereldwijd 1.204.000 nieuwe auto’s af, een toename met vijf procent. Jeep zag de verkopen zelfs met 37 procent toenemen. De groei kwam voor heel FCA regionaal gezien vooral voor rekening van Noord- en Zuid-Amerika. In Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) verkocht Jeep 42 procent meer auto’s, boekte Alfa Romeo een groei van 15 procent maar moest Fiat negen procent aan verkopen inleveren. Het marktaandeel van de groep als geheel daalde daardoor in deze regio met 30 procentpunten naar 6,7 procent. Uit het kwartaalbericht blijkt verder dat FCA in EMEA wat marge betreft niet verder komt dan 3,2 procent terwijl dat in Noord-Amerika 7,4 procent is.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding