In die Zuid-Amerikaanse landen, waar de economie weer een opgaande lijn laat zien, kon de VW groep bijna een derde meer auto’s verkopen dan een jaar geleden. Met in totaal 51.900 exemplaren blijft de bijdrage aan de totale afzet echter gering. China en de rest van Azië laat met 360.000 auto’s een groei van meer dan 12 procent zien. Europa zit met 402.600 stuks ruim negen procent hoger waarbij Duitsland met 11,5 procent nog wat beter scoort. In Noord-Amerika boekten de merken van de VW-groep echter geen enkele groei.

Wat de personenauto’s betreft blijft SEAT het beste presteren met bijna 20 procent meer verkochte auto’s. Ook Skoda doet het goed met een plus van ruim elf procent terwijl Audi er na een zwakke periode weer bovenop lijkt met een groei van acht procent. In de vrachtdivisie komt MAN sterk uit de bus met ruim een kwart hogere verkopen maar bleef de afzet van VW-bestelwagens zelfs iets achter bij die van vorig jaar april.