Over heel 2017 bleef de stand bij de Zweedse autobouwer staan op 571.577 stuks, een aantal dat onvoorziene omstandigheden voorbehouden in 2018 makkelijk gehaald kan worden.

Volvo doet het de laatste tijd vooral goed in de Verenigde Staten waar het 47.622 auto’s wist te verkopen, dat is 40 procent meer. Vooral de grotere XC60 en XC90 doen het uitstekend, in lijn met de gunstige markt voor grotere SUV’s in Amerika. China neemt met 61.480 auto’s, een groei van ruim 18 procent, nu een vijfde van alle verkopen bij de Geely dochter voor haar rekening. In Europa bleef de groei voor Volvo beperkt tot een kleine zes procent naar 164.480 voertuigen. Naast de grote 60- en 90-Volvo’s doet ook de middelgrote en in Gent gebouwde XC40 het goed bij de Europese klanten. Juni vormde een gunstige uitzondering voor Volvo Europe want in de afgelopen maand werden ruim elf procent meer auto’s afgezet.