Daling Amerikaanse autoverkoop over Q1-2019

Ook in de Verenigde Staten zijn in het eerste kwartaal fors minder auto’s verkocht dan een jaar geleden. Zo meldt General Motors een daling van de afzet met zeven procent naar 665.840 exemplaren. Pick-up trucks, SUV’s en crossovers maken wel meer dan 80 procent van de verkopen op.

Coronacrisis: Amerikaanse dealer komt klant tegemoet

Daardoor liggen de gemiddelde verkoopprijzen ook een stuk boven het niveau van begin 2018. Dat past bij de strategie van GM om desnoods maar minder eenheden te verkopen maar daar wel meer winst op te maken. Hoofdeconoom Elaine Buckberg van GM is bovendien optimistisch voor de rest van het jaar omdat het consumentenvertrouwen weer terug lijkt te komen en de werkgelegenheid ook nog altijd op een hoog peil ligt.

Bij Fiat Chrysler Automobiles, dat het tot ver in 2018 uitstekend deed, kwamen de verkopen over het eerste kwartaal drie procent lager uit. Dat zakte in de maand maart echter verder weg naar een daling met zeven procent. Ook hier overheerst optimisme, in ieder geval bij verkoopchef Reid Bigland: ‘’De hele sector heeft een moeilijk kwartaal achter de rug maar nu de lente eindelijk is aangebroken en met een nog altijd sterke economie hebben we er alle vertrouwen in dat de autoverkopen verder zullen aantrekken.’’ Bij Toyota lag de ontwikkeling net andersom als bij FCA met een daling van 3,5 procent in maart maar van vijf procent over het hele eerste kwartaal. Ford publiceert de Amerikaanse verkoopcijfers over de afgelopen drie maanden op donderdag.

Daling Amerikaanse autoverkoop over Q1-2019 - Automobielmanagement.nl

Daling Amerikaanse autoverkoop over Q1-2019

Ook in de Verenigde Staten zijn in het eerste kwartaal fors minder auto’s verkocht dan een jaar geleden. Zo meldt General Motors een daling van de afzet met zeven procent naar 665.840 exemplaren. Pick-up trucks, SUV’s en crossovers maken wel meer dan 80 procent van de verkopen op.

Coronacrisis: Amerikaanse dealer komt klant tegemoet

Daardoor liggen de gemiddelde verkoopprijzen ook een stuk boven het niveau van begin 2018. Dat past bij de strategie van GM om desnoods maar minder eenheden te verkopen maar daar wel meer winst op te maken. Hoofdeconoom Elaine Buckberg van GM is bovendien optimistisch voor de rest van het jaar omdat het consumentenvertrouwen weer terug lijkt te komen en de werkgelegenheid ook nog altijd op een hoog peil ligt.

Bij Fiat Chrysler Automobiles, dat het tot ver in 2018 uitstekend deed, kwamen de verkopen over het eerste kwartaal drie procent lager uit. Dat zakte in de maand maart echter verder weg naar een daling met zeven procent. Ook hier overheerst optimisme, in ieder geval bij verkoopchef Reid Bigland: ‘’De hele sector heeft een moeilijk kwartaal achter de rug maar nu de lente eindelijk is aangebroken en met een nog altijd sterke economie hebben we er alle vertrouwen in dat de autoverkopen verder zullen aantrekken.’’ Bij Toyota lag de ontwikkeling net andersom als bij FCA met een daling van 3,5 procent in maart maar van vijf procent over het hele eerste kwartaal. Ford publiceert de Amerikaanse verkoopcijfers over de afgelopen drie maanden op donderdag.